Raadhoven
Uw assuradeur in het medisch segment.Neem contact op
Inlooprisico's Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

Vraag je een AVB aan met dekking voor het inlooprisico?

Dan hebben wij voortaan een omstandighedenverklaring nodig

Adviseer je een klant over een beroepsaansprakelijkheidsverzekering? Denk dan altijd aan het inlooprisico en praat hierover met je klant. Dit hoort bij goed advies, maar ook bij je zorgplicht als adviseur. Daarbij helpt het om je eigen aansprakelijkheidsrisico te beperken.

Omstandighedenverklaring

Aansprakelijkheid wordt een steeds complexer domein. Ook wordt een toename van het aantal claims verwacht in de zorgsector nu gemeenten verantwoordelijk zijn geworden voor de uitvoering van de WMO. Daar komt bij dat niet uitkeringen het meeste geld kosten, maar het verweer tegen onterechte claims.

Mogelijke claim

Het is daarom belangrijk voor de acceptatie van het inlooprisico om te weten of er omstandigheden of voorvallen bekend zijn die vóór de ingangsdatum van de verzekering hebben plaatsgevonden en die in toekomst mogelijk tot een claim leiden.

Voortaan vragen wij daarom altijd om een omstandighedenverklaring als het inlooprisico wordt aangevraagd.



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

  •  
    Beroepsaansprakelijkheidsverzekering huisarts wordt uitgebreid

    De beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor huisartsen worden standaard uitgebreid met een WKKGZ-dekking. Voor de huisarts ZZP'ers wordt een kleine premieverhoging doorgevoerd.

    Lees Meer

  •  
    Rechtsbijstandzaken direct melden bij DAS of ARAG

    Uit de enquêtes die wij sturen na het afhandelen van een schade blijkt dat klanten vooral snelheid en communicatie belangrijk vinden als het gaat om de afhandeling. Natuurlijk willen wij graag onze dienstverlening verbeteren. Daarom kijken wij onder ander naar de procedure bij het melden van een geschil. Specifiek een geschil waarbij de klant gebruik wil maken van zijn rechtsbijstandverzekering.

    Lees Meer

  •  
    Klanttevredenheid Raadhoven over 2017

    De reacties van onze klanten op onze schadeafhandeling is een belangrijke graadmeter voor onze prestaties op dat vlak. Het is goed te constateren dat veel klanten dat ook belangrijk vinden, dat ze betrokken zijn en dus hun medewerking verlenen. Over 2017 hebben we ruim 11 % meer enquêtes mogen ontvangen.

    Lees Meer

 
 
Meer weten over verzekeringen Offerte aanvragen