Raadhoven
Uw assuradeur in het medisch segment.Neem contact op

Onze beroepsaansprakelijkheidsverzekering

Als ondernemer loopt u verschillende aansprakelijkheidsrisico’s. Bijvoorbeeld voor materiële- of letselschade die klanten lijden door u geleverde producten of diensten. Of voor schade die uw medewerkers tijdens hun werk veroorzaken bij anderen. Bovendien kunt u aansprakelijk gesteld worden door uw werknemers die letselschade lijden tijdens hun werkzaamheden.

Vooral medici lopen behoorlijke risico’s. Maak een afspraak met een van onze advieskantoren om de risico’s te bespreken. Samen kunt u een passende verzekeringsoplossing vinden.

tevreden klanten

Onze cliënten beoordelen onze schadebehandeling met een 8,6!

De 4 extra’s van de zakelijke AV voor u

 Standaard dekking voor beroep- en werkgeversaansprakelijkheid
√ Werknemers, uitzendkrachten, vrijwilligers en stagiaires meeverzekerd
√ Verweer ook als het gaat om ongegronde aanspraken is (na overleg en met instemming van Raadhoven) verzekerd.
Gedekt zijn de kosten die gemaakt worden (met instemming van Raadhoven) voor het vaststellen van aansprakelijkheid en schade.

Alles over deze verzekering

Hoe werkt het?

  • U bent standaard verzekerd voor schade die u of uw medewerker(s) toebrengt aan anderen of hun spullen
  • U bent ook verzekerd voor schade die u of uw medewerker(s) toebrengt bij anderen tijdens uitoefening van uw beroep.
  • Daarnaast bent u verzekerd voor aansprakelijkheid voor letsel dat uw werknemers lijden tijdens hun werkzaamheden. Meerdere vormen van letsel buiten een ongeval zijn verzekerd.
  • Het verzekerd bedrag staat in de polis vermeld.
  • Ook nieuwe medewerkers zijn standaard meeverzekerd

U neemt contact op met uw advieskantoor voor persoonlijke informatie over het product en uw situatie. U krijgt een offerte en u kunt de verzekering afsluiten. Een verzekering afsluiten via een advieskantoor is altijd aan te bevelen. Zeker bij een adviesgevoelig product als een zakelijke aansprakelijkheidsverzekering.

Afspraak maken

Dit wilt u ook weten

Heeft u bij ons een beroepsaansprakelijkheidsverzekering, dan profiteert u ook hiervan:

  • Wordt u ten onrechte aansprakelijk gesteld? Ook dan zorgen wij voor het verweer. U hoeft zelf niet in discussie te gaan met de betrokkene.
  • Meld als zorgverlener direct een klacht, incident of geschil. Zeker als dit aanleiding kan zijn tot een schadevergoeding. Valt uw melding onder de Wkkgz dan moet u uw medisch handelen toelichten in een mediationtraject met de klachtenfunctionaris en mogelijk ook bij de klachtencommissie. Indien gewenst kunnen wij u natuurlijk bijstaan. Wilt u een Wkkgz dekking? Dan kunt u een aanvullende dekking afsluiten. Dit moet wel altijd in combinatie met een rechtsbijstandsverzekering.
  • Ook nadat u gestopt bent met uw bedrijf kunnen er nog schadeclaims binnenkomen. U kunt daar nog verzekerd voor blijven door uitloop aan te laten tekenen. We maken dan nieuwe afspraken over de premie en tot welk moment u een schade kunt melden.
  • Wanneer er veranderingen zijn in de activiteiten van uw bedrijf dan is het belangrijk dat u dit doorgeeft. Zo zorgen wij er samen voor dat u goed verzekerd blijft.
  • Sluit u meerdere verzekeringen in een pakket af? Dan levert dat pakketkorting op. Een belangrijk voordeel is dat de verzekeringen op elkaar aansluiten. Bijkomende voordeel is dat u alle verzekeringen overzichtelijk bij elkaar heeft.
  • Heeft u schade? Dan kan uw advieskantoor dat proces begeleiden. Ook kunt u  rekenen op een vaste schadebehandelaar
  • U kunt onze aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven na het eerste jaar op elk gewenst moment opzeggen. Met een maand opzegtermijn.

Actualiseren

Het is van groot belang dat u uw aansprakelijkheidsverzekering actueel houdt. Dat wil zeggen dat er regelmatig gekeken wordt naar het verzekerde bedrag en de risico’s die u loopt. Uw adviseur kan u informeren over uw situatie en wat voor u raadzaam is om te verzekeren.

Ook belangrijk is dat wanneer u bijvoorbeeld uw dienstverlening uitbreidt en meer risico’s loopt, dat u dit aan ons doorgeeft. Op deze manier bent u altijd verzekerd van een adequate dekking.

Wat is niet verzekerd?

  • In de meeste gevallen zijn schades die zijn voorgevallen vóór de ingangsdatum van een aansprakelijkheidsverzekering niet gedekt. U kunt dit verzekeren met een inloopdekking.
  • Schade waarbij alleen sprake is van financiële schade en waarbij geen letsel of schade aan goederen is ontstaan. Dus zuivere vermogensschade.
  • Schade door of aan zaken waar u een exportvergunning voor nodig heeft, maar u heeft er geen vergunning voor gekregen.
  • Kosten van het overdoen van uw werkzaamheden.
  • Schade als gevolg van een bedingen die u met uw klant afspreekt, zoals bijvoorbeeld: boetes, vrijwaringen, schadevergoedingen of garanties.
  • Schade aan zaken van anderen die u uit hoofde van huur, lenen of anderszins onder uw zorg heeft.
  • Schade veroorzaakt door luchtvaartuigen, vaartuigen en motorrijtuigen.
  • Schade in verband met asbest.
  • Schade die buiten het dekkingsgebied valt.
  • Als u schade heeft door opzet, molest, kernramp, terrorisme.

Wilt u precies weten hoe het zit? Lees dan de voorwaarden. Of neem contact op met uw advieskantoor.

Interessant?

Is onze aansprakelijkheidsverzekering iets voor u?

  • Als u verzekerd wilt zijn voor schades die u of uw werknemers aan anderen of hun zaken veroorzaken
  • Als u verzekerd wilt zijn voor letselschade aan werknemers en schade aan hun zaken bij bedrijfsongevallen
  • Ook als u gebruik maakt van uitzendkrachten
  • Als u verzekerd wilt zijn voor beroepsaansprakelijkheid

Het verzekeren van dit risico is prioriteit binnen uw beroepsgroep. het is daarbij van belang dat u een verzekering sluit bij specialisten die uw specifieke risico’s kennen, goed kunnen inschatten en verzekeren.

Meer informatie

Aanvragen

Neem contact op met uw adviseur. Heeft u nog geen adviseur. Neem gerust contact op met een van de bij ons aangesloten kantoren.

Afspraak maken

Voorwaarden

Lees meer over dit product in onze voorwaarden.

Wat te doen bij schade

Als u schade heeft, meld dat dan zo snel mogelijk. Doe indien nodig direct aangifte bij de politie. Verleen uw medewerking bij alles wat wij doen om de schade af te handelen. Meer over wat er van u verwacht wordt, leest u in de voorwaarden van deze verzekering. Uw adviseur is er natuurlijk ook om u te helpen.

Schade melden

  •  
    Kort nieuws van algemene aard

    Berichtje over een aantal wijzigingen. Onder andere over de offerte motorrijtuigen en de Wkkgz dekking voor huisartsen.

    Lees Meer

  •  
    Beroepsaansprakelijkheidsverzekering huisarts wordt uitgebreid

    De beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor huisartsen worden standaard uitgebreid met een WKKGZ-dekking. Voor de huisarts ZZP'ers wordt een kleine premieverhoging doorgevoerd.

    Lees Meer

  •  
    Rechtsbijstandzaken direct melden bij DAS of ARAG

    Uit de enquêtes die wij sturen na het afhandelen van een schade blijkt dat klanten vooral snelheid en communicatie belangrijk vinden als het gaat om de afhandeling. Natuurlijk willen wij graag onze dienstverlening verbeteren. Daarom kijken wij onder ander naar de procedure bij het melden van een geschil. Specifiek een geschil waarbij de klant gebruik wil maken van zijn rechtsbijstandverzekering.

    Lees Meer

 
 
Meer weten over verzekeringen Offerte aanvragen
Leuk dat je onze website bezoekt. Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website te verbeteren, maken wij gebruik van functionele en analytische cookies. Wij gebruiken geen tracking cookies. Naast het accepteren van de cookies, kun je deze ook beheren via 'Cookie instellingen'.
Accepteer cookiesCookie instellingen