Raadhoven
Uw assuradeur in het medisch segment.Neem contact op

Schade melden

Schade komt altijd ongelegen. U wilt zo snel mogelijk de schade melden en een oplossing. En omdat we begrijpen dat u onze polisvoorwaarden niet uit uw hoofd kent, krijgt u bij ons hulp om uw schade zo snel mogelijk op te lossen. Met zo weinig mogelijk rompslomp natuurlijk.

Heeft u schade? Dan kunt u deze direct aan ons melden via ons schadeformulier. Wij nemen dan uiterlijk de volgende werkdag telefonisch contact met u op. U kunt natuurlijk ook eerst contact opnemen met uw adviseur. Zij kennen uw situatie en kunnen u helpen bij het oplossen van de schade.

Noodsituatie?

Bel direct: (030) 25 25 460. Dit kan 24 uur per dag, zeven dagen per week.

U heeft schade? Wat nu

U kunt via de button onze flyer met meer informatie over onze schaderegeling downloaden.

U heeft schade. Wat nu?

Heeft u schade door diefstal, inbraak of verlies?

  • Doe dan eerst aangifte bij de politie. Ook als u in het buitenland bent.
  • Kunt u tijdens uw vakantie niet naar de politie? Meldt uw schade dan bij de reisleiding of bij de beheerder van uw tijdelijke verblijf.
  • Meldt daarna uw schade bij uw verzekeringsadviseur of bij ons.

Uw verzekeringsadviseur is op de hoogte.

Na uw melding handelt een van onze schadebehandelaars uw schade af. Van het begin tot het eind. Uw verzekeringsadviseur is altijd op de hoogte. U kunt altijd bij ons of uw adviseur terecht als uw vragen hebt.

Hulp van een schade-expert

Soms is een schade lastig vast te stellen. Bij een ingewikkelde schade kan er dus onderzoek nodig zijn. Dan roept de schadebehandelaar de hulp in van een schade-expert. U leest meer hierover in de flyer:

U heeft schade. Wat nu?

Wat doet een schade-expert?

Een schade-expert:

  • stelt de schade-oorzaak vast
  • stelt het schadebedrag vast
  • geeft u tips om toekomstige schades te voorkomen en te beperken
  • zorgt dat u een voorschot krijgt op de schade-uitkering als dat noodzakelijk is
  • adviseert u over herstelmogelijkheden en het inschakelen van herstel- of schoonmaakbedrijven
  • legt je uit wat uw mogelijkheden zijn voor een tijdelijke huisvesting als dat noodzakelijk is

De schade-expert komt bij u langs

De schade-expert maakt met u een afspraak om de schade te bekijken. De expert vertelt u hoe hij of zij de hoogte van het schadebedrag heeft berekend. Vaak kan de expert uw schade meteen met u regelen. Zo kan hij ook een erkend bedrijf inschakelen die de schade gaat herstellen. Dan hoeft u daar zelf niet achteraan.

U kunt ook zelf uw eigen expert inschakelen

Wilt u naast onze schade-expert ook gebruikmaken van een eigen schade-expert om uw schade vast te stellen? Dan mag dat. Bijvoorbeeld omdat u het niet eens bent met het schadebedrag dat onze expert vaststelt. Of als u een andere redelijke aanleiding hebt om uw eigen schade-expert in te schakelen.

Zo eigen schade-expert heet een ‘contra-expert’. Uw contra-expert benoemt met onze schade-expert vooraf een derde schade-expert. Dit wordt een arbiter genoemd. Deze arbiter bepaalt wat de schade is, als uw en onze schade-expert het niet eens kunnen worden over de hoogte van de schade. Hij blijft dan binnen de grenzen van de schadevaststelling die uw en onze expert gedaan hebben.

De redelijke kosten van alle experts betalen wij. Dus ook de kosten van uw expert. Voorwaarde is wel dat alle betrokken schade-experts werken volgens de Gedragscode Expertiseorganisaties of vergelijkbaar deskundig zijn op het gebied van schadevaststelling. De kosten van uw expert die niet met de schadevaststelling te maken hebben betaalt u zelf. Zo kan uw expert kosten maken voor uw belangenbehartiging. Die kosten betaalt Raadhoven niet tenzij wij dat verplicht zijn vanuit wet- en regelgeving. Wilt u onverwachte kosten achteraf voorkomen? Spreek dan van tevoren af wat de contra-expert precies voor u gaat doen.

Wat doet het herstelbedrijf?

In overleg met u geven wij een herstelbedrijf de opdracht om de schade zo snel mogelijk te beperken en te herstellen. Schadeherstel kan vaak op verschillende manieren en door verschillende bedrijven, zoals een bouwbedrijf of een schoonmaakbedrijf. U mag natuurlijk ook zelf een schadehersteller inschakelen.

En wie betaalt?

Wij betalen de kosten van het herstelbedrijf. Misschien wilt u dat het herstelbedrijf extra werkzaamheden of verbeteringen uitvoert. Vaak is dat mogelijk. Het herstelbedrijf laat u dan van tevoren weten hoeveel dat kost. U betaalt zelf voor de kosten van deze extra werkzaamheden. Vaak vragen herstelbedrijven aan u om een ‘akte van cessie’ te ondertekenen. Daarmee geeft u ons toestemming om de kosten van het herstel rechtstreeks aan het herstelbedrijf te betalen.

Bent u ergens niet of niet volledig voor verzekerd, of hebt u een eigen risico? Dan betaal je dat deel van de schade zelf.

Schade melden

Snel uw schade online melden? Klikt u dan op de button. Wij bellen u uiterlijk de volgende werkdag op.

Via Whatsapp

Uw schade melden via Whatsapp? Stuurt u dan een bericht naar
+31 6 835 209 54.
Vergeet niet uw naam te vermelden en wat voor schade u heeft. Wij bellen u uiterlijk de volgende werkdag op.

MobielSchadeMelden via App VvV

De digitale versie schadeformulier autoschade onderweg. Download de app van het Verbond van Verzekeraars (MobielSchadeMelden) via de store op uw mobiele telefoon. Eenvoudig en snel.

Referenties!

Wat u vindt van onze schadebehandeling

  • Prima dienstverlening, vlot, vriendelijk
  • Uitstekende afhandeling. Gewoon top!
  • Alles is prima verlopen. Enige punt van verbetering is de pagina waar de schademelding gedaan kan worden. Bij het versturen van de melding krijg je een 404 pagina. De melding komt wel bij jullie binnen, maar degene die de melding doet weet niet of het goed gegaan is. Dit is inmiddels voor u opgelost.
  • Buiten de schuld van Raadhoven om is de uiteindelijke afhandeling in mijn ogen rampzalig verlopen.
  • Zou graag via de app schade melden, foto’s zijn dan eenvoudig bij te voegen en langs de weg is het veel sneller te regelen dan het geklungel met formulieren etc. Schademelden via de app kan inmiddels. 
  • Helemaal tevreden, geen op- of aanmerkingen.

tevreden klanten

Onze cliënten beoordelen onze schadebehandeling met een 8,6!

  •  
    Beroepsaansprakelijkheidsverzekering huisarts wordt uitgebreid

    De beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor huisartsen worden standaard uitgebreid met een WKKGZ-dekking. Voor de huisarts ZZP'ers wordt een kleine premieverhoging doorgevoerd.

    Lees Meer

  •  
    Rechtsbijstandzaken direct melden bij DAS of ARAG

    Uit de enquêtes die wij sturen na het afhandelen van een schade blijkt dat klanten vooral snelheid en communicatie belangrijk vinden als het gaat om de afhandeling. Natuurlijk willen wij graag onze dienstverlening verbeteren. Daarom kijken wij onder ander naar de procedure bij het melden van een geschil. Specifiek een geschil waarbij de klant gebruik wil maken van zijn rechtsbijstandverzekering.

    Lees Meer

  •  
    Klanttevredenheid Raadhoven over 2017

    De reacties van onze klanten op onze schadeafhandeling is een belangrijke graadmeter voor onze prestaties op dat vlak. Het is goed te constateren dat veel klanten dat ook belangrijk vinden, dat ze betrokken zijn en dus hun medewerking verlenen. Over 2017 hebben we ruim 11 % meer enquêtes mogen ontvangen.

    Lees Meer

 
 
Meer weten over verzekeringen Offerte aanvragen