Schade melden

Schade komt altijd ongelegen. Je wilt zo snel mogelijk de schade melden en een oplossing. En omdat we begrijpen dat je onze polisvoorwaarden niet uit je hoofd kent, krijg je bij ons hulp om je schade zo snel mogelijk af te handelen. Met zo weinig mogelijk rompslomp natuurlijk.

Schade kun je direct online melden. Wij nemen dan uiterlijk de volgende werkdag telefonisch contact met jou op. Je kunt natuurlijk ook eerst contact opnemen met jouw adviseur. Hij of zij kent jouw situatie en kan je helpen bij het oplossen van de schade.

schade melden

Hoe kun je schade melden

Noodsituatie

Bel direct!
Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

(030) 25 25 460

Noodsituatie buitenland

Noodnummer Raadhoven ASR

+31 30 256 77 77

Online schade melden

Jouw schade online melden? Dat kan via de button. Wij bellen je de volgende werkdag.

Online schadeformulier

Autoverzekering

  • Noodnummer Raadhoven ASR

+31 30 256 77 77

  • Heb je een MedZorg motorrijtuigenverzekering en heb je hulp nodig in Nederland of in het buitenland? Bel met:

+31 26 400 23 90

  • Bel je liever eerst met Raadhoven, bel dan met:

+31 30 25 25 460

Autoschade app Verbond van Verzekeraars

De digitale versie van het schadeformulier autoschade onderweg. Download de app van het Verbond van Verzekeraars (MobielSchadeMelden) via de store op je mobiele telefoon. Eenvoudig en snel.

Via WhatsApp

Vergeet niet jouw naam te vermelden en wat voor schade je hebt.
Wij bellen je uiterlijk de volgende werkdag op.

+31 6 835 209 54

Je hebt schade? Wat nu

Je kunt via de button onze flyer met meer informatie over onze schaderegeling downloaden.

Je hebt schade. Wat nu?

Hoe wij omgaan met jouw gegevens bij een schademelding

Voor de behandeling van schademeldingen verwerken wij persoonsgegevens. Natuurlijk gaan wij zorgvuldig om met deze gegevens. Wil je hier meer informatie over? Bekijk dan onze privacyverklaring.
Ook kunnen wij je gegevens doorgegeven aan of opvragen bij Stichting Centraal Informatie Systeem (Stichting CIS). Hierop is de privacyverklaring van Stichting CIS van toepassing.

Rondom letselschade

Bij letselschade is er sprake van verwondingen, blessures of ander letsel dat is opgelopen door eigen toedoen of dat van een ander waarbij er sprake is van materiële of immateriële schade.
Wanneer een ander verantwoordelijk is, heb je als slachtoffer recht op een schadevergoeding. Dan kan het zijn dat je een letselschadevergoeding krijgt, een geldbedrag om de geleden schade te compenseren.

-> De letselschade kan pas geclaimd worden als de aansprakelijkheid is vastgesteld.

Bij elke schade, maar zeker bij letselschade is het belangrijk om direct hulp te zoeken. Leg in ieder geval snel contact met jouw advieskantoor en de daar aanwezige hulp. Letselschades zijn vaak niet doorsnee en het is belangrijk om alle goed vast te leggen en te communiceren.

De Letselschade Raad en het Nationaal Keurmerk Letselschade

De Letselschade Raad is een organisatie die werkt met betrokken professionele partijen aan verbetering van het schaderegelingsproces bij letselschade. Gezamenlijk streven zij naar meer harmonie, openheid en respect.

Op deze site vind je ook een pagina over het Nationaal Keurmerk Letselschade. Het doel van een Nationaal Keurmerk Letselschade is het voorkomen dat letselschadeslachtoffers in handen vallen van een malafide of ondeskundige belangenbehartigers. Letselschadekantoren die ingeschreven staan moeten voldoen aan de gestelde kwaliteitseisen. Je vindt hier informatie over belangenbehartigers zoals letselschade experts en advocaten, Verzekeraars en herstelgerichte dienstverleners. 

Platform voor betrokkenen bij verkeersongevallen (o.m. letselschade)

Wanneer je betrokken bent geweest bij een verkeersongeval, of dat nu is als slachtoffer of als veroorzaker, dan kan het helpen om met iemand in gesprek te gaan. Op de website van Contact helpt vind je mogelijkheden om die hulp te krijgen.

Link naar de website van Contact help!

Heb je schade door diefstal, inbraak of verlies?

  • Doe dan eerst aangifte bij de politie. Ook als je in het buitenland bent.
  • Kun je tijdens je vakantie niet naar de politie? Meldt jouw schade dan bij de reisleiding of bij de beheerder van je tijdelijke verblijf.
  • Meldt daarna jouw schade bij je verzekeringsadviseur of bij ons.

Jouw verzekeringsadviseur is op de hoogte

Na je melding handelt een van onze schadebehandelaars jouw schade af. Van het begin tot het eind. Je verzekeringsadviseur is altijd op de hoogte. Je kunt altijd bij ons of jouw adviseur terecht als je vragen hebt.

Hulp van een schade-expert

Soms is een schade lastig vast te stellen. Bij een ingewikkelde schade kan er dus onderzoek nodig zijn. Dan roept de schadebehandelaar de hulp in van een schade-expert. Je leest meer hierover in de flyer:

Je hebt schade. Wat nu?

Wat doet een schade-expert?

Een schade-expert:

  • stelt de schade-oorzaak vast
  • stelt het schadebedrag vast
  • geeft je tips om toekomstige schades te voorkomen en te beperken
  • zorgt dat je een voorschot krijgt op de schade-uitkering als dat noodzakelijk is
  • adviseert je over herstelmogelijkheden en het inschakelen van herstel- of schoonmaakbedrijven
  • legt je uit wat jouw mogelijkheden zijn voor een tijdelijke huisvesting als dat noodzakelijk is

De schade-expert komt bij je langs

De schade-expert maakt met jou een afspraak om de schade te bekijken. De expert vertelt je hoe hij of zij de hoogte van het schadebedrag heeft berekend. Vaak kan de expert uw schade meteen met je regelen. Zo kan hij ook een erkend bedrijf inschakelen die de schade gaat herstellen. Dan hoef je daar zelf niet achteraan.

Je kunt ook zelf jouw eigen expert inschakelen

Wil je naast onze schade-expert ook gebruikmaken van een eigen schade-expert om jouw schade vast te stellen? Dan mag dat. Bijvoorbeeld omdat je het niet eens bent met het schadebedrag dat onze expert vaststelt. Of als je een andere redelijke aanleiding hebt om jouw eigen schade-expert in te schakelen.

Zo’n eigen schade-expert heet een ‘contra-expert’. Jouw contra-expert benoemt met onze schade-expert vooraf een derde schade-expert. Dit wordt een arbiter genoemd. Deze arbiter bepaalt wat de schade is, als jouw en onze schade-expert het niet eens kunnen worden over de hoogte van de schade. Hij blijft dan binnen de grenzen van de schadevaststelling die jouw en onze expert gedaan hebben.

De redelijke kosten van alle experts betalen wij. Dus ook de kosten van jouw expert. Voorwaarde is wel dat alle betrokken schade-experts werken volgens de Gedragscode Expertiseorganisaties of vergelijkbaar deskundig zijn op het gebied van schadevaststelling. De kosten van jouw expert die niet met de schadevaststelling te maken hebben betaal je zelf. Zo kan jouw expert kosten maken voor jouw belangenbehartiging. Die kosten betaalt Raadhoven niet tenzij wij dat verplicht zijn vanuit wet- en regelgeving. Wil je onverwachte kosten achteraf voorkomen? Spreek dan van tevoren af wat de contra-expert precies voor jou gaat doen.

Wat doet het herstelbedrijf?

In overleg met jou geven wij een herstelbedrijf de opdracht om de schade zo snel mogelijk te beperken en te herstellen. Schadeherstel kan vaak op verschillende manieren en door verschillende bedrijven, zoals een bouwbedrijf of een schoonmaakbedrijf. Je mag natuurlijk ook zelf een schadehersteller inschakelen.

En wie betaalt?

Wij betalen de kosten van het herstelbedrijf. Misschien wil je dat het herstelbedrijf extra werkzaamheden of verbeteringen uitvoert. Vaak is dat mogelijk. Het herstelbedrijf laat je dan van tevoren weten hoeveel dat kost. Je betaalt zelf voor de kosten van deze extra werkzaamheden.

Vaak vragen herstelbedrijven aan jou om een ‘akte van cessie’ te ondertekenen. Daarmee geef je ons toestemming om de kosten van het herstel rechtstreeks aan het herstelbedrijf te betalen.

Ben je ergens niet of niet volledig voor verzekerd, of heb je een eigen risico? Dan betaal je dat deel van de schade zelf.

Referenties

  • Prima dienstverlening, vlot, vriendelijk
  • Uitstekende afhandeling. Gewoon top!
  • Alles is prima verlopen. Enige punt van verbetering is de pagina waar de schademelding gedaan kan worden. Bij het versturen van de melding krijg je een 404 pagina. De melding komt wel bij jullie binnen, maar degene die de melding doet weet niet of het goed gegaan is. Dit is inmiddels voor u opgelost.
  • Buiten de schuld van Raadhoven om is de uiteindelijke afhandeling in mijn ogen rampzalig verlopen.
  • Zou graag via de app schade melden, foto’s zijn dan eenvoudig bij te voegen en langs de weg is het veel sneller te regelen dan het geklungel met formulieren etc. Schademelden via de app kan inmiddels. 
  • Helemaal tevreden, geen op- of aanmerkingen.
Klanttevredenheid RH (1)

 
 
Meer weten over verzekeringen Offerte aanvragen
Leuk dat je onze website bezoekt. Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website te verbeteren, maken wij gebruik van functionele en analytische cookies. Wij gebruiken geen tracking cookies. Naast het accepteren van de cookies, kun je deze ook beheren via 'Cookie instellingen'.
Accepteer cookiesCookie instellingen