Onze woonhuisverzekering

Waterschade in je kelder, een tak door het dak, vorstschade aan je huis of blikseminslag en brandschade aan je schuur? Dan is het erg prettig dat je een goede woonhuisverzekering hebt gesloten bij een verzekeraar die ook echt helpt. Want je wilt zo snel mogelijk de schade (laten) herstellen. Jouw huis is belangrijk. Dat wil je beschermen.

Iets voor jou?

Standaard een all risk dekking.

Garantie tegen onderverzekering, zelfs tot boven de verzekerde som.

Keuzedekking glas: glas kan uitgesloten worden.
Meeverzekeren van zonnepanelen is mogelijk.

Gratis waardebepaling als de herbouwwaardemeter niet geschikt is.

Hoe werkt het?

Je neemt contact op met je advieskantoor voor persoonlijke informatie over het product en jouw situatie. Je krijgt een offerte en kunt de verzekering afsluiten. Heb je nog geen advieskantoor. Neem contact op met een van de advieskantoren waar wij mee samenwerken.

Contact      Vrijblijvende offerte aanvragen

Dit wil je ook weten

  • Heb je schade aan jouw huis? Dan staat wij en je adviseur natuurlijk voor je klaar.
  • Bij schade stellen we samen met jou de schade vast. Soms met hulp van een deskundige.
  • Je kunt rekenen op een vaste schadebehandelaar bij Raadhoven.
  • We nemen je zorgen uit handen en regelen dat je schade hersteld wordt.
  • Liever zelf het herstel regelen? Dat kan ook. Je krijgt dan een schadevergoeding in geld.
  • Je kunt onze woonhuisverzekering op elk gewenst moment opzeggen. Een maand later stopt dan je verzekering.

Wat is bijvoorbeeld niet verzekerd

  • Als je schade hebt door grondwater, een aardbeving of overstroming.
  • Als je niet genoeg hebt gedaan om schade te voorkomen, bijvoorbeeld doordat je je ramen en deuren open laat staan bij neerslag. Of omdat je je woonhuis niet goed onderhoudt.
  • Als je schade hebt door lekkende voegen en kitnaden.
  • Bij keuzeoptie Glas als je schade hebt tijdens de bouw, verbouw of aanbouw van jouw woonhuis of appartement.
  • Bij keuzedekking Verhuur als je schade hebt door vandalisme of diefstal van de huurder of zijn gezelschap. Of bij verhuur aan verschillende personen of gezinnen tegelijk.
  • Als schade door sneeuwdruk ontstaat door constructiefouten, installatie- of montagefouten van of in je woonhuis
  • Als je schade hebt door vandalisme aan de buitenkant van je woonhuis, zoals graffiti.
  • Als je de premie niet hebt betaald.
  • Schade door opzet, molest, een kernramp of als er in jouw huis criminele of strafbare activiteiten plaatsvinden, bijvoorbeeld een hennepkwekerij.

Wil je precies weten hoe het zit? Lees dan de voorwaarden. Of neem contact op met je adviseur of een van onze advieskantoren.

Kosten, pakketten en korting

De premie voor deze verzekering is afhankelijk van jouw wensen en de keuzes die je vervolgens maakt. Vraag gerust een offerte op bij een van de bij ons aangesloten advieskantoren.

Sluit je bij Raadhoven een verzekering dan komt deze automatisch in een pakket. Dat is handig omdat je zo alles overzichtelijk bij elkaar hebt. Ander voordeel is dat het je korting kan opleveren. Een korting is afhankelijk van het pakket en van het aantal producten en kan oplopen tot wel 10% binnen het Particulier Pakket van Raadhoven.

Voor meer informatie over de verzekering en de pakketkorting (en de opbouw hiervan) kun je terecht bij je advieskantoor.

Afspraak maken

Verzekeringskaart; belangrijkste kenmerken

Met een verzekeringskaart proberen wij u in één oogopslag te laten zien hoe de inboedelverzekering werkt. De specifieke dekking en polisvoorwaarden zoals deze op de polis staan zijn bepalend voor uw verzekering.

Verzekeringskaart woonhuisverzekering

Voorwaarden

Via de link hieronder kom je bij de voorwaarden van onze woonhuisverzekering. In deze voorwaarden lees je wat verzekerd is, wat niet verzekerd is en wat dit betekent in geval van schade.

Op je polis staan de afspraken die specifiek voor je verzekering gelden, bijvoorbeeld welke dekkingen, verzekerde bedragen, eigen risico’s en clausules van toepassing zijn.
Als er verschil is tussen deze voorwaarden en wat op jouw polis staat, dan gelden de afspraken die op de polis staan.

Voorwaarden

Actueel houden van je verzekering

Het is belangrijk dat je je woonhuisverzekering actueel houdt. Dat wil zeggen dat je regelmatig een nieuwe herbouwwaardemeter invult. Je hoeft hier niets voor te doen. Wij zorgen dat je bericht krijgt als dit weer noodzakelijk is. De waardemeter kun je online invullen. Dat is wel zo praktisch. De online waardemeter vind je hier op onze site.

Wanneer je je huis verbouwt of grote uitgaven doet is het belangrijk dat je dit aan ons doorgeeft. Op deze manier ben je altijd verzekerd van een adequate dekking.

Wat te doen bij schade

Als je schade hebt, meld dat dan zo snel mogelijk. Verleen je medewerking bij alles wat wij doen om de schade af te handelen.

Schade melden

Vergoedingen

Bij een schade krijg je (een) vergoeding(en). Meestal is dit een vergoeding op basis van de nieuwwaarde. Onderdelen worden na verloop van tijd wel minder waard (gebruik, veroudering of slijtage). Meer informatie hierover kun je inzien via de onderstaande link.

Afschrijvingslijst wonen

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over de aansprakelijkheidsverzekering particulier of een andere verzekering? Maak gebruik van ons formulier op de contactpagina. Je kunt ook mailen of bellen natuurlijk. Deze gegevens vindt je ook op de contactpagina via de button hieronder.

Een vraag stellen?

Onze klanten beoordelen onze schadebehandeling met een

8,9

 
 
Leuk dat je onze website bezoekt. Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website te verbeteren, maken wij gebruik van functionele en analytische cookies. Wij gebruiken geen tracking cookies. Naast het accepteren van de cookies, kun je deze ook beheren via 'Cookie instellingen'.
Accepteer cookiesCookie instellingen