Verzekering rechtsbijstand voor particulieren

Conflicten zijn vaak onvoorspelbaar en kunnen tot hoge juridische kosten leiden. Een rechtsbijstandverzekering helpt bij geschillen en voorkomt problemen of helpt ze oplossen.

Denk bij particuliere conflicten aan een geschil op je werk, een mislukte aankoop, letsel na een ongeluk. Ook onenigheid over een verbouwing kan zonder deze verzekering qua kosten behoorlijk uit de hand lopen.

Wij bieden twee opties

De rechtsbijstand bij DAS

Je bent verzekerd voor de modules:
– Verkeer en letsel
– Wonen
– Aankopen
– Aankopen en deeleconomie
– Familie en relaties
– Fiscaal en vermogen
– Keuzes: Scheidingsmediation en/of Werk en inkomen

In deze brochure lees je meer over deze verzekering.

Wat is wel en wat niet verzekerd in het dekkingsoverzicht

De rechtsbijstand bij ARAG

Stel zelf je rechtsbijstandverzekering samen, passend bij jouw situatie en wensen. De meest complete rechtsbijstandverzekering van ARAG:

✓ Geen eigen risico, ruimere vergoedingslimiet
✓ Het hele gezin verzekerd
✓ Altijd toegang tot de juridische helpdesk van ARAG

De verzekering bestaat altijd uit basismodule Verkeer. Je kunt de verzekering uitbreiden met diverse modules:

– Consument & Wonen
– Inkomen
– Fiscaal &  Vermogen

In deze brochure lees je meer over deze verzekering.

Hoe werkt het?

  • Je bent standaard verzekerd voor schade die je per ongeluk veroorzaakt aan zaken van een ander.
  • Er is alleen recht op schadevergoeding als je volgens de wet onbedoeld onrechtmatig hebt gehandeld en dus aansprakelijk bent voor de betreffende schade.

Heb je bij ons een aansprakelijkheidsverzekering, dan profiteer je ook hiervan:

  • Wanneer je een gezinsdekking hebt dat zijn verzekerd:  jijzelf, je partner, je inwonende kinderen, je logés, je huispersoneel tijdens het werk dat ze voor je doen, uitwonende kinderen tijdens hun studie of stage in Europa en inwonende familieleden.
  • Wanneer je schade hebt, is er hulp bij het afhandelen van die schade.
  • Je aansprakelijkheidsverzekering is dagelijks opzegbaar met een opzegtermijn van een maand.

Wil je meer weten over deze verzekering? Neem dan contact op met jouw advieskantoor voor informatie over het product en jouw situatie. Je krijgt een offerte en kunt de verzekering afsluiten.

Vrijblijvende offerte aanvragen

Niet verzekerd?

– Niet op tijd gemelde conflicten
– Opzet en bestaande conflicten

Let op! voor sommige dekkingsonderdelen gelden specifieke beperkingen.

Kosten, pakketten en korting

– altijd verzekerd van juridische hulp en advies;
– bij kleine én grote conflicten;
– voor een jaarpremie lager dan het uurtarief van een advocaat.

De premie voor deze verzekering is afhankelijk van jouw wensen en de keuzes die je vervolgens maakt. Vraag gerust een offerte op bij een van de bij ons aangesloten advieskantoren.

Sluit je bij Raadhoven een verzekering dan komt deze automatisch in een pakket. Dat is handig omdat je zo alles overzichtelijk bij elkaar hebt. Ander voordeel is dat het je korting kan opleveren. Een korting is afhankelijk van het pakket en van het aantal producten en kan oplopen tot wel 12% binnen het Particulier Pakket van Raadhoven.

Voor meer informatie over de verzekering en de pakketkorting (en de opbouw hiervan) kun je terecht bij je advieskantoor.

Afspraak maken

Verzekeringskaart; belangrijkste kenmerken

Met een verzekeringskaart proberen wij je in één oogopslag te laten zien hoe de verzekering werkt. De specifieke dekking en polisvoorwaarden zoals deze op de polis staan zijn bepalend voor jouw verzekering.

Je vindt de verzekeringskaarten op deze pagina.
Onder particulier -> aansprakelijkheid, rechtsbijstand en ongevallen.

Voorwaarden

Je vindt hier de verzekeringsvoorwaarden, hierin lees je wat wel en niet verzekerd is en wat dit bij schade betekent.

Op je polis staan de specifieke afspraken voor jouw verzekering, zoals dekkingen, verzekerde bedragen, eigen risico’s en clausules. Bij verschil tussen de voorwaarden en de polis gelden de afspraken op de polis.

Actueel houden van je verzekering

Heb je een verzekering gesloten dan is het erg belangrijk dat je je verzekering actueel houdt door ons te melden als er iets in jouw situatie veranderd. Om te voorkomen dat je verzekering niet meer aansluit bij de actualiteit hebben wij in onze voorwaarden opgenomen dat je ons in ieder geval binnen 30 dagen moet informeren over veranderingen zoals een verhuizing, een verandering in de gezinssamenstelling en dergelijke.

Wat te doen bij schade

Als je schade hebt, meld dat dan zo snel mogelijk. Verleen je medewerking bij alles wat wij doen om de schade af te handelen.

Schade melden

Heb je een vraag?

Heb je een vraag over deze of een andere verzekering? Maak gebruik van ons formulier op de contactpagina. Je kunt ook mailen of bellen natuurlijk.

Een vraag stellen?

Onze klanten beoordelen onze schadebehandeling met een

8,9

 
 
Leuk dat je onze website bezoekt. Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website te verbeteren, maken wij gebruik van functionele en analytische cookies. Wij gebruiken geen tracking cookies. Naast het accepteren van de cookies, kun je deze ook beheren via 'Cookie instellingen'.
Accepteer cookiesCookie instellingen