Raadhoven
Uw assuradeur in het medisch segment.Neem contact op

De bedrijfsschadeverzekering van Raadhoven

Als er sprake is van brand of waterschade ligt uw praktijk of bedrijf tijdelijk stil of stagneert en u kunt niet verder werken. Dan heeft u geen inkomsten meer, maar u moet wel gewoon uw rekeningen betalen. Een bedrijfsschadeverzekering helpt en verzekert de bedrijfsschade en reconstructiekosten. Er wordt gezorgd voor de gemiste nettowinst, al uw vaste lasten en al uw extra kosten.

tevreden klanten

Onze cliënten beoordelen onze schadebehandeling met een 8,6!

De 7 extra’s voor u

Onze bedrijfsschadeverzekering biedt u net iets meer:

√ standaard een all risksdekking
is uw verzekerde bedrag lager dan de brutowinst, dan geven wij extra dekking. Gratis overdekking tot maximaal 30%.
verzekerd bij omzetverlies
 uitkering gaat direct in bij schade
reconstructiekosten zijn standaard meeverzekerd tot € 5.000
uitkeringstermijn van 52, 78, 104 en 156 weken
extra kosten worden vergoed als deze niet hoger zijn dan de bespaarde bedrijfsschade.

Alles over deze verzekering

Hoe werkt het?

  • U geeft zelf op voor welk bedrag u uw bedrijf verzekert. Dat is het verzekerde bedrag. Dit bedrag wordt door ons vermeld op de polis.
    U bent standaard verzekerd als u door schade aan uw bedrijfsruimte of inventaris (even) geen inkomsten meer hebt.
  • We betalen uw de werkelijke schade (de brutowinst) vanaf het moment dat de bedrijfsschade ontstaat. Daarnaast betalen we de extra kosten voor bijvoorbeeld huur van vervangende apparatuur, een vervangende locatie, communicatie naar klanten en andere noodmaatregelen die nodig zijn om uw bedrijf weer operationeel te krijgen.
  • Bij een ernstige calamiteit is een reddingscoördinator binnen 1,5 uur ter plaatse. Hij neemt noodmaatregelen, zoals het afzetten van het pand en het terrein.
  • Binnen 4 uur is er ook een expert van de verzekeraar ter plaatse. Onze expert regelt je nutsvoorzieningen binnen 48 uur en regelt ook vervangende computers, software, telefoon- en internetaansluiting. Voor de detailhandel, dienstensector en gezondheidszorg staat er een vervangende bedrijfsruimte binnen 1 week.

U neemt contact op met uw advieskantoor voor persoonlijke informatie over het product en uw situatie. U krijgt een offerte en kunt de verzekering afsluiten.

Dit wilt u ook weten

Een bedrijfsschade is gederfde brutowinst ten gevolge van een omzet- of productievermindering. Verzekerd is bedrijfsschade als gevolg van een volgens de polisvoorwaarden gedekt evenement en tot maximaal over de verzekerde uitkeringstermijn.

Daarnaast dekt de bedrijfsschadeverzekering de reconstructiekosten. Dat wil zeggen de kosten die gemoeid zijn met het opnieuw moeten vastleggen en verzamelen van uw administratieve gegevens.

Heeft u bij ons een bedrijfsschadeverzekering, dan is het volgende verzekerd:

  • Omzetverlies bij schade aan bedrijfsgebouw of inventaris
  • Omzetverlies door schade aan een naburig bedrijf of door een natuurbrand.
  • Omzetverlies door schade bij toeleveringsbedrijf
  • Omzetverlies door schade bij het bedrijf dat je website onderhoudt
  • € 5.000 reconstructiekosten meeverzekerd

Actueel houden van uw verzekering

Het is van groot belang dat u uw bedrijfsschadeverzekering actueel houdt. Dat wil zeggen dat u ons regelmatig informeert over wijzigingen die van belang zijn voor uw verzekering. Op deze manier bent u altijd verzekerd van een adequate dekking.

De verzekerde bedragen indexeren niet jaarlijks.

Het verzekerd bedrag is de te verwachte bruto winst over het komend jaar. Dit berekent u door: omzet minus variabele kosten of nettowinst plus vaste kosten. Het is noodzakelijk dat u ons ieder jaar laat weten wat het verzekerd bedrag is. Wij zullen u hier ook actief aan herinneren.

Wat is bijvoorbeeld niet verzekerd?

Voor de bedrijfsschadeverzekeringen gelden de gebruikelijke beperkingen en uitsluitingen.

Heeft u schade door opzet, molest, kernramp of tijdens een misdrijf door u gepleegd, dan keren wij niet uit. Wilt u precies weten wat wel en wat niet verzekerd is? Lees dan de voorwaarden. Of neem contact op met uw adviseur.

Wat kost het?

De premie van deze verzekering is afhankelijk van uw wensen en de keuzes die u vervolgens maakt. Er zijn legio mogelijkheden. Daarom spreken wij van maatwerk. Vraagt u gerust een offerte op bij een van de bij ons aangesloten advieskantoren.

Het verzekerd bedrag vormt de grondslag voor de premie. Het verzekerd bedrag wordt door de cliënt opgegeven.

Aanvragen

Vraag naar de mogelijkheden bij de met ons samenwerkende advieskantoren.

Voorwaarden

Via de link hieronder komt u bij de voorwaarden van onze bedrijfsschadeverzekering. In deze voorwaarden leest u wat verzekerd is, wat niet verzekerd is en wat dit betekent in geval van schade.

In uw polis staan de afspraken die specifiek voor uw verzekering gelden, bijvoorbeeld welke dekkingen, verzekerde bedragen, eigen risico’s en clausules van toepassing zijn.
Als er verschil is tussen deze voorwaarden en wat in uw polis staat, dan gelden de afspraken die in de polis staan.

Voorwaarden

Verzekeringskaart

Met een verzekeringskaart proberen wij u in één oogopslag te laten zien hoe de inboedelverzekering werkt. De specifieke dekking en polisvoorwaarden zoals deze op de polis staan zijn bepalend voor uw verzekering.

Verzekeringskaart bedrijfsschadeverzekering

Wat te doen bij schade

Als u schade heeft, meld dat dan zo snel mogelijk. Doe bij diefstal, inbraak, vandalisme, aanrijding en brandstichting direct aangifte bij de politie. Verleen uw medewerking bij alles wat wij doen om de schade af te handelen.

Schade melden

  •  
    Kort nieuws van algemene aard

    Berichtje over een aantal wijzigingen. Onder andere over de offerte motorrijtuigen en de Wkkgz dekking voor huisartsen.

    Lees Meer

  •  
    Beroepsaansprakelijkheidsverzekering huisarts wordt uitgebreid

    De beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor huisartsen worden standaard uitgebreid met een WKKGZ-dekking. Voor de huisarts ZZP'ers wordt een kleine premieverhoging doorgevoerd.

    Lees Meer

  •  
    Rechtsbijstandzaken direct melden bij DAS of ARAG

    Uit de enquêtes die wij sturen na het afhandelen van een schade blijkt dat klanten vooral snelheid en communicatie belangrijk vinden als het gaat om de afhandeling. Natuurlijk willen wij graag onze dienstverlening verbeteren. Daarom kijken wij onder ander naar de procedure bij het melden van een geschil. Specifiek een geschil waarbij de klant gebruik wil maken van zijn rechtsbijstandverzekering.

    Lees Meer

 
 
Meer weten over verzekeringen Offerte aanvragen
Leuk dat je onze website bezoekt. Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website te verbeteren, maken wij gebruik van functionele en analytische cookies. Wij gebruiken geen tracking cookies. Naast het accepteren van de cookies, kun je deze ook beheren via 'Cookie instellingen'.
Accepteer cookiesCookie instellingen