
Rechtstreeks melden mogelijke rechtsbijstandsgeschillen bij of DAS of ARAG.
Uit de enquêtes die wij sturen na het afhandelen van een schade blijkt dat klanten vooral snelheid en communicatie belangrijk vinden als het gaat om de afhandeling. Natuurlijk willen wij graag onze dienstverlening verbeteren. Daarom kijken wij onder ander naar de procedure bij het melden van een geschil. Specifiek een geschil waarbij de klant gebruik wil maken van zijn rechtsbijstandverzekering.
Klantvriendelijker!
Het valt op dat de procedure diverse stappen kent die niet in het voordeel zijn van onze cliënt. Sterker nog, die mogelijk vertraging opleveren. Om deze routing meer klantgericht te maken gaan we relaties wijzen op de mogelijkheid om het geschil rechtstreeks te melden bij of DAS of ARAG.
De voordelen
Onze ervaring leert dat:
- op deze manier geen vertraging in de melding ontstaat;
- de cliënt sneller weet welke stukken hij wel of niet moet insturen;
- er geen ruis in de melding kan ontstaan.
Hoe werkt het
- Cliënt belt zijn of haar advieskantoor of Raadhoven en maakt melding van een mogelijk geschil waarvoor hij/zij rechtsbijstand wil hebben.
- De medewerker van het advieskantoor of Raadhoven wijst de cliënt er op dat hij of zij het mogelijke geschil rechtstreeks mag melden bij DAS of ARAG.
- Dat dit voordelen oplevert, omdat:
- de cliënt direct iemand aan de lijn heeft die een eerste beoordeling kan doen;
- er geen vertraging kan ontstaan en
- geen verkeerde vertaling van een geschil kan ontstaan.
- De cliënt krijgt het polisnummer waarmee hij / zij de melding kan doen.
Wanneer je een dergelijk telefoontje krijgt is het belangrijk dat je de klant meegeeft dat:
- DAS en ARAG uitstekende medewerkers in dienst hebben die uitermate capabel zijn;
- maar mocht cliënt desondanks het gevoel krijgen dat zijn dossier niet goed wordt opgepakt, hij of zij dit aan ons kantoor kan melden. Wij zullen dan bemiddelen met de behandelaar.
- De ervaring leert dat dit minimaal voorkomt.
De uitzonderingen:
- wanneer er sprake is van een klacht tegen de cliënt als medicus;
- wanneer een mogelijke aansprakelijkheid gesteld is of gaat worden;
- wanneer er sprake is van een bestaande tuchtklacht of dat er een tuchtklacht komt.
Raadhoven / Rob Colleye begeleidt de uitzonderingen naar de rechtsbijstandsverzekeraar.
Contactgegevens Rechtsbijstandsverzekeraar
Website DAS | https://www.das.nl/service-en-contact/zaak-aanmelden |
Juridische Helpdesk | 020-6518815 |
Website ARAG particulier | https://www.arag.nl/meld-uw-zaak/ |
Website ARAG zakelijk | https://www.arag.nl/meld-uw-zaak/ |
Juridische helpdesk | 033-4342342 |