Raadhoven
Uw assuradeur in het medisch segment.Neem contact op

Van actualisering naar verzekeringsonderhoud

Verzekeringsonderhoud

Foto: Pixabay

Wij zijn begin 2015 gestopt met het versturen van actualiseringsformulieren voor zakelijke schadeverzekeringen. De belangrijkste reden hiervoor was dat de gebruikerservaringen niet positief waren.

Nu is het tijd om weer te starten met proactief verzekeringsonderhoud, nieuwe stijl. Daarom spreken we ook niet meer over actualisering en het actualiseringsformulier maar over ‘verzekeringsonderhoud‘ en het ‘onderhoudsformulier‘.

Terug naar de basis

Actualisering was niets anders dan proactief verzekeringsonderhoud uitgaande van de actuele situatie van een cliënt, zodat hij of zij adequaat verzekerd is en volledig wordt ontzorgd. Wij hebben – in overleg met jullie – onderzoek gedaan naar welke informatie hiervoor precies nodig is en hoe we deze informatie het best kunnen verzamelen. De eerste vraag was redelijk eenvoudig te beantwoorden. Hoe we deze informatie het best kunnen verzamelen was ingewikkelder.

Welke informatie is nodig

Voorheen was het actualiseringsformulier ‘verzekeringsgestuurd’. Dit wil zeggen dat per verzekeringen een aantal vragen werd gesteld. Dit had een dubbeling tot gevolg, omdat voor meerdere verzekeringen dezelfde informatie nodig is. Daarnaast werden onnodige extra vragen gesteld, waardoor de drempel om mee te werken alleen maar hoger werd. Tot slot nodigde het papieren formulier ook niet uit om informatie te verstrekken. Het nieuwe onderhoudsformulier is ‘cliëntgestuurd’. We stellen een vraag maar één keer in gewone mensentaal en geven daar waar nodig een toelichting.

Hoe verzamelen wij de informatie

Het oude actualiseringsformulier bestond gemiddeld al snel uit vijf A4’tjes, dat wij naar de cliënt stuurden. Hij of zij moest dit invullen, in een antwoordenvelop stoppen en vervolgens belandde dit op een bureau, waarna het gescand en behandeld moest worden. Tot voor kort hadden wij geen goed (digitaal) alternatief voor dit proces. Maar door onze nieuwe website zijn we nu in staat om ‘slimme’ formulieren te maken, waardoor het eenvoudig is om de informatie veilig aan ons te verstrekken.

Pilot

Het onderhoudsformulier op onze website is uitgebreid getest en werkt naar behoren. Daarom is het tijd om een pilot te starten, zodat we echte gebruikerservaring opdoen. Vanaf volgende week sturen we een beperkt aantal e-mails naar klanten van Raadgevers Kuijkhoven met het verzoek om op onze website het onderhoudsformulier in te vullen. Als zich geen grote problemen voordoen, rollen wij het verzekeringsonderhoud uit naar alle cliënten met een zakelijke schadeverzekering bij Raadhoven.

Het belang van verzekeringsonderhoud

Natuurlijk is verzekeringsonderhoud belangrijk voor het goed verzekeren van onze gezamenlijke cliënten, maar verzekeringsonderhoud helpt ook bij invulling van de wettelijke zorgplicht en biedt (commerciële) kansen om cliënten nog beter van dienst te zijn. Dienstverlening en klantgerichtheid zijn onze belangrijkste onderscheidende waarde!



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

  •  
    Beroepsaansprakelijkheidsverzekering huisarts wordt uitgebreid

    De beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor huisartsen worden standaard uitgebreid met een WKKGZ-dekking. Voor de huisarts ZZP'ers wordt een kleine premieverhoging doorgevoerd.

    Lees Meer

  •  
    Rechtsbijstandzaken direct melden bij DAS of ARAG

    Uit de enquêtes die wij sturen na het afhandelen van een schade blijkt dat klanten vooral snelheid en communicatie belangrijk vinden als het gaat om de afhandeling. Natuurlijk willen wij graag onze dienstverlening verbeteren. Daarom kijken wij onder ander naar de procedure bij het melden van een geschil. Specifiek een geschil waarbij de klant gebruik wil maken van zijn rechtsbijstandverzekering.

    Lees Meer

  •  
    Klanttevredenheid Raadhoven over 2017

    De reacties van onze klanten op onze schadeafhandeling is een belangrijke graadmeter voor onze prestaties op dat vlak. Het is goed te constateren dat veel klanten dat ook belangrijk vinden, dat ze betrokken zijn en dus hun medewerking verlenen. Over 2017 hebben we ruim 11 % meer enquêtes mogen ontvangen.

    Lees Meer

 
 
Meer weten over verzekeringen Offerte aanvragen