Onderhoudsformulier

Van actualisering naar verzekeringsonderhoud

Verzekeringsonderhoud

Foto: Pixabay

Wij zijn begin 2015 gestopt met het versturen van actualiseringsformulieren voor zakelijke schadeverzekeringen. De belangrijkste reden hiervoor was dat de gebruikerservaringen niet positief waren.

Nu is het tijd om weer te starten met proactief verzekeringsonderhoud, nieuwe stijl. Daarom spreken we ook niet meer over actualisering en het actualiseringsformulier maar over ‘verzekeringsonderhoud‘ en het ‘onderhoudsformulier‘.

Terug naar de basis

Actualisering was niets anders dan proactief verzekeringsonderhoud uitgaande van de actuele situatie van een cliënt, zodat hij of zij adequaat verzekerd is en volledig wordt ontzorgd. Wij hebben – in overleg met jullie – onderzoek gedaan naar welke informatie hiervoor precies nodig is en hoe we deze informatie het best kunnen verzamelen. De eerste vraag was redelijk eenvoudig te beantwoorden. Hoe we deze informatie het best kunnen verzamelen was ingewikkelder.

Welke informatie is nodig

Voorheen was het actualiseringsformulier ‘verzekeringsgestuurd’. Dit wil zeggen dat per verzekeringen een aantal vragen werd gesteld. Dit had een dubbeling tot gevolg, omdat voor meerdere verzekeringen dezelfde informatie nodig is. Daarnaast werden onnodige extra vragen gesteld, waardoor de drempel om mee te werken alleen maar hoger werd. Tot slot nodigde het papieren formulier ook niet uit om informatie te verstrekken. Het nieuwe onderhoudsformulier is ‘cliëntgestuurd’. We stellen een vraag maar één keer in gewone mensentaal en geven daar waar nodig een toelichting.

Hoe verzamelen wij de informatie

Het oude actualiseringsformulier bestond gemiddeld al snel uit vijf A4’tjes, dat wij naar de cliënt stuurden. Hij of zij moest dit invullen, in een antwoordenvelop stoppen en vervolgens belandde dit op een bureau, waarna het gescand en behandeld moest worden. Tot voor kort hadden wij geen goed (digitaal) alternatief voor dit proces. Maar door onze nieuwe website zijn we nu in staat om ‘slimme’ formulieren te maken, waardoor het eenvoudig is om de informatie veilig aan ons te verstrekken.

Pilot

Het onderhoudsformulier op onze website is uitgebreid getest en werkt naar behoren. Daarom is het tijd om een pilot te starten, zodat we echte gebruikerservaring opdoen. Vanaf volgende week sturen we een beperkt aantal e-mails naar klanten van Raadgevers Kuijkhoven met het verzoek om op onze website het onderhoudsformulier in te vullen. Als zich geen grote problemen voordoen, rollen wij het verzekeringsonderhoud uit naar alle cliënten met een zakelijke schadeverzekering bij Raadhoven.

Het belang van verzekeringsonderhoud

Natuurlijk is verzekeringsonderhoud belangrijk voor het goed verzekeren van onze gezamenlijke cliënten, maar verzekeringsonderhoud helpt ook bij invulling van de wettelijke zorgplicht en biedt (commerciële) kansen om cliënten nog beter van dienst te zijn. Dienstverlening en klantgerichtheid zijn onze belangrijkste onderscheidende waarde!

Geschreven door:

Gerelateerde berichten

 
 
Meer weten over verzekeringen Offerte aanvragen
Leuk dat je onze website bezoekt. Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website te verbeteren, maken wij gebruik van functionele en analytische cookies. Wij gebruiken geen tracking cookies. Naast het accepteren van de cookies, kun je deze ook beheren via 'Cookie instellingen'.
Accepteer cookiesCookie instellingen